العربی الجدید تحلیل كرد واشنگتن و ایران تسلیم نشدنی

بهمن: یك رسانه عربی در یادداشتی با اشاره به اینكه آمریكایی ها نمی خواهند تغییرات و تحولات جهان را بپذیرند نوشت كه موفقیت ایران در تشخیص موضع گیری های مناسب و همین طور موفقیت های این كشور در روابط و ائتلاف هایش ارباب كاخ سفید را نگران كرده است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، پایگاه خبری العربی الجدید در یادداشتی به قلم محمد عیاش تحت عنوان ” واشنگتن و نا ممكن بودن تسلیم ایران” نوشت: جهان هر روز در حال تغییر است اما آمریكا بر نادیده گرفتن تغییرات و تحولات پافشاری دارد و همان شیوه های قدیمی را به كار گرفته است.
در این یادداشت آمده است: حقایقی وجود دارد كه هیچ كشوری همچون آمر یكا نمی تواند آن را نادیده بگیرد؛ جمهوری اسلامی ایران از آسمان به زمین نیفتاده است بلكه ریشه های این كشور به آن طرف كره زمین می رسد اما در ارتباط با ریشه آمریكا همه چیز روشن است و همه می دانند كه چگونه این كشور میلیون ها سرخ پوست را به قتل رساند و با خشن ترین شیوه های اشغال گری بر روی كره زمین بر جمجمه های آنها مستقر شدند.

نویسنده می گوید كه مقاومت ایران در مقابل استعمار و استكبار آمریكا در جبهه داخلی و غیرقابل نفوذ این كشور نهفته است و واشنگتن با به كارگیری سیاست های خبیثانه به دنبال این است كه خللی در موازین این كشور ایجاد كند اما این نكته و وضعیت منحصر به فرد ایران در اوضاع كنونی را نمی توان نادیده گرفت. موفقیت ایران در تشخیص موضع گیری های مناسب و همین طور موفقیت های این كشور در روابط و ائتلاف هایش ارباب كاخ سفید یعنی دونالد ترامپ را نگران كرده است؛ شخصی كه بارها با توییت هایش تلاش نموده سیاه چاله ای در بدنه جمهوری اسلامی ایران ایجاد كند اما عقب نشینی ها و ناكامی های متوالی آمریكا اكسیژن مضاعف برای مقاومت و انتقال از مرحله دفاع به مرحله هجوم و همین طور بالا بردن سطح غنی سازی اورانیوم به ایران می دهد. در ارتباط با طرف مقابل ایران تمام موازین سیاسی، برنامه ریزی ها و هماهنگی ها میان هم پیمانان و متحدان به هم ریخته است؛ آمریكایی ها از پادشاهان و شاهزادگان باج گیری می كنند و در مقابل پشتیبانی از آنها اخاذی می كنند، از طرف دیگر میان خود آنها نیز اختلافاتی به وجود آمده و دیدارهای اضطراری و خروج های ناگهانی از یمن و تنها گذاشتن هم پیمان سعودی در این كشور و همین طور تحولات جدید در یمن كه دودش در چشم آنهایی خواهد رفت كه باهدف سلطه گری به یمن آمدند، نشان دهنده این امر است.

در ادامه این یادداشت آمده است: زمانی كه واشنگتن تصمیم می گیرد ناوشكن ها، ناوچه ها و ناوگان دریایی خودرا به آب های خلیج (فارس) بفرستد و از متحدین خود می خواهد تا از آنها تبعیت كنند و از ۶۰ كشور درخواست می كند تا به بهانه محافظت از امنیت كشتیرانی و صادرات نفت و غیره به ائتلاف دریایی بپیوندند، این مساله نشان دهنده ناتوانی آمریكا در مقابله با تهدیدهای ایران است. بدین سبب كشاندن كشتی های جنگی فقط هزینه اضافی است كه كشورهای صادر كننده و وارد كننده نفت را تحت فشار قرار می دهد و میزان سود را به هم می ریزد.
نویسنده می گوید: ترامپ با جدیت به تهدیدهای ایران می نگرد و به دور دوم ریاست جمهوری خود نیز چشم دوخته است، بدین سبب حتما باید در رفتار و تحركات خود تجدید نظر كند به خصوص در داخل دولت خود دست كم هرماه یك نفر در اعتراض به گستاخی و كم تجربگی ترامپ استعفا می دهد. واشنگتن پس از جنایت های تگزاس دغدغه های امنیتی دارد كه احتمالاً نتیجه اظهارات نژادپرستانه ترامپ مقابل چهار زن كنگره است كه به آنها گفته بود اگر در آمریكا راحت نیستند به هر جایی كه از آنجا آمده اند بازگردند.
درانتها این یادداشت آمده است: واشنگتن در اقدامات و سیاست های اشتباه منطقه ای خود تجدید نظر خواهدنمود و به عقیده من این كشور از آخرین اهرم فشار خود مقابل ایران نیز بهره برده است كه فایده ای به دنبال نداشت، آخرین این فشارها ملحق كردن اسرائیل به ائتلاف دریایی آمریكا است كه موقعیت مثبتی برای تهران در دفاع از خلیج (فارس) به ثبت خواهد رساند، البته این درحالی است كه بعضی از كشورهای حاشیه خلیج فارس از مشاركت اسرائیل در آن استقبال می كنند. پس این مشاركت بوی سازش و نرمال سازی روابط با اسرائیل نیز می دهد برای اینكه افسران اسرائیلی و سعودی و اماراتی گرد هم جمع خواهند شد تا برای مقابله با تهدیدهای ایران هماهنگی كنند و نقشه بكشند، اما این مساله سبب تقویت نقش مقاومت در مقابل هجمه امپریالیسم خواهد شد.

منبع: