خطاب به مقامات آمریكا؛ الهان عمر: به فلسطین بروید و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیك ببینید

به گزارش بهمن عضو مجلس نمایندگان آمریكا خطاب به مقامات كشورش خاطرنشان كرد: به فلسطین بروید و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیك ببینید.

به گزارش بهمن به نقل از آناتولی، الهان عمر و رشیده طلیب اعضای مجلس نمایندگان آمریكا كه ورودشان به فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس ممنوع شده، در نشست خبری مشترك از اعضای كنگره خواستند به فلسطین رفته و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیك مشاهده كنند.
الهان عمر تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مانعی برای انجام امور خود كه بعنوان عضو مجلس نمایندگان آمریكا انتخاب شده، برشمرد و اتخاذ آنرا عامدانه اعلام نمود.
وی در اینباره اظهار داشت: از سیاستمداران آمریكایی می خواهم كمك مالی به اسرائیل را مورد بازبینی قرار دهند. سالانه بیشتر از ۳ میلیارد دلار به اسرائیل كمك مالی می نماییم. این در شرایطی است كه اعمال محدودیت برای اعضای كنگره برای ورود به این كشور و محدود كردن آزادی میلیون ها انسان برای حركت و بیان آزاد افكار و عقاید و حق تعیین آینده و سرنوشت خود برای اسرائیلِ به اصطلاح دموكراتیك و متحد ما شایسته نیست.
عضو مجلس نمایندگان آمریكا افزود: اگر می خواهیم بعنوان متحد به اسرائیل كمك نماییم، باید از دولت نتانیاهو بخواهیم كه ساخت شهرك های غیرقانونی در خاك فلسطین را متوقف كرده و تمام حقوق فلسطینیان را به آنها بدهد. ما بعنوان اعضای كنگره آمریكا مسئولیت داریم كه وقایع منطقه را با چشمان خود از نزدیك ببینیم. باید مجلس در مورد سیاست خارجی مان و میلیون ها دلاری كه كمك می نماییم تحقیقات انجام دهد.
رشیده طلیب عضو فلسطینی تبار كنگره آمریكا هم طی سخنانی تصریح كرد: محدود كردن ورود من به فلسطین كه خانواده ام در آنجا زندگی می كند تلاش عمدی اسرائیل برای تحقیر است.
گفتنی است رژیم اشغالگر قدس مدعی است كه ورود الهان عمر و رشیده طلیب دو عضو كنگره آمریكا به فلسطین را به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده محدود كرده است.