خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۳ تیر ماه وضعیت روبه بهبود صادرات نفت، اجماع ملی برای اصلاح ساختار بودجه، فساد۵۰هزار میلیاردی درحوزه پزشكی

به گزارش بهمن پیشنهادات «نوبخت» برای كاهش اتكای بودجه به نفت/ تجمع مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی مقابل مجلس/ وجود فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه پزشكی/ انتخاب ۳ حقوقدان شورای نگهبان در دستور كار هفته جاری مجلس/ وضعیت صادرات بنزین رو به بهبود و… همچون مهمترین اخبار امروز (یك شنبه) بیست وسوم ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند كه می توانید مشروح آنرا در لینك های زیر بخوانید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار گردید و لایحه اصلاح قانون تعیین تكلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در دستوركار نمایندگان قرار گرفت.
همچنین در جلسه غیرعلنی مجلس هم كه به ریاست علی لاریجانی و با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شده، اصلاح ساختار بودجه بررسی گردید.
سیده فاطمه ذوالقدر در همین رابطه اظهار داشت: آقای نوبخت با حضور در جلسه غیرعلنی، راهكارهای اصلاح ساختار بودجه و كاهش اتكا به نفت را عرضه كرد و بر لزوم تقویت بانك ها و همینطور تقویت تولید تصریح كرد.
اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هم ضمن تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی اظهار داشت: دولت، مجلس و سایر نهادهای مؤثر در تنظیم و تدوین بودجه كشور در اصلاح ساختار بودجه به اجماع رسیدند و نقشه راه اصلاح ساختار بودجه تعیین شده است.

علی لاریجانی در شروع جلسه علنی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای بهبود وضعیت اقتصادی در جلسه غیرعلنی، توضیحاتی عرضه كرد و اظهار داشت كه در این نشست بر مبحث اتخاذ تمهیداتی برای وضعیت بهتر اقتصادی در شرایط فعلی هم بحث مفصلی انجام شد.

ناطقین امروز مجلس
خجسته: تمام راه های ورود قاچاق را شناسایی كرده ایم
زرآبادی: هجمه ها و بی اخلاقی ها را به جان خریداریم و حرف مردم را می زنیم
وقفچی: توسعه پایدار بر پایه عدالت را سرلوحه تصمیمات مان قرار دهیم
نماینده سلماس: پروژه بیمارستانی عامل اختلاف وزارتخانه های بهداشت و راه

***

سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز فراكسیون نمایندگان ولایی با اشاره به صحبت های وزیر بهداشت در جلسه امروز این فراكسیون اظهار داشت: طبق توضیحات وزیر بهداشت در حوزه پزشكی فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی وجود داشته است. ما نمی دانیم یك میلیارد دلار تجهیزات پزشكی كجا و چطور هزینه شده است. علیرغم این وزارت بهداشت با همه توان در مقابل مافیا و فساد ایستاده و اجازه نمی دهد بیت المال به دست این افراد بیفتد.
در جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قوه قضائیه را مكلف به بهره گیری از امكانات خود در جهت اعاده اموال نامشروع مسؤولان كردند.
همچنین به دنبال معرفی پنج گزینه حقوقدان شورای نگهبان از جانب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی، انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده در دستور كاری این هفته مجلس قرار دارد.

مهرداد لاهوتی در توضیح جلسه فراكسیون مستقلین اظهار داشت كه طبق اعلام وزیر نفت وضعیت صادرات نفت رو به بهبود است.
علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول پنج طرح و لایحه به صورت عادی اطلاع داد.
امروز همینطور برخی از مربیان پیش دبستانی از نقاط مختلف كشور مقابل مجلس تجمع كرده و خواهان اجرای مصوبه مجلس درباره حق التدریس شدن مربیان پیش دبستانی از سال ۹۲ تا ۹۷ شدند.