از سوی دادستان دستور پلمب و یا رفع عیوب بهداشتی چند واحد متخلف در قشم صادر شد

به گزارش بهمن دادستان قشم با بیان این كه «همه آحاد جامعه از تولید كننده گرفته تا توزیع و مصرف كننده در تأمین امنیت غذایی مردم مسئول هستند»، اظهار داشت: با متخلفان و خاطیان در این زمینه، هیچ تعارفی نداریم و برخورد قانونی خواهیم كرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب قشم بامداد امروز همزمان با عید سعید فطر در جریان بازدید از مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و قنادی های جزیره قشم كه به اتفاق كارشناسان مربوطه صورت گرفت، ضمن تبریك فرا رسیدن عید فطر تصریح كرد: در جهت صیانت از سلامت عمومی و تأمین سلامت اقلام خوراكی و غذایی همه اعضای جامعه و دست اندركاران مسئول هستند.
وی با بیان این كه «پیرامون مبحث قوت و مایحتاج اساسی جامعه در روایات و احادیت هم بسیار سفارش شده است»، خاطرنشان كرد: در دادستانی قشم، حساسیت ویژه ای بر روی این امر داریم؛ چونكه به علت انتقال مواد غذایی از سایر استان های كشور و بُعد مسافت و همینطور گردشگرپذیر بودن جزیره و منطقه آزاد قشم بخصوص در روزهای و مناسبت هایی چون عید سعید فطر، معتقدیم قشم در این خصوص از شرایط متفاوتی برخوردار می باشد كه می توان با تشدید نظارت ها، بازرسی ها و مقابله با متخلفان به امنیت غذایی مردم كمك شایانی كرد.
دادستان قشم همینطور خاطرنشان كرد: از فرد فرد مردم هم انتظار می رود كه در اعمال نظارت ها با عنایت به وجود سامانه های مربوطه چه در مورد قیمت و چه در ارتباط با موازین بهداشتی با مسئولان مربوطه تماس بگیرند، همچنانكه دادستانی هم در صورت وجود و بروز تخلفات اقدامات لازم را در قبال خاطیان انجام می دهد.
او همینطور به بازدید سرزده خود از قنادی ها و فست فودهای سطح شهر قشم اشاره نمود و اضافه كرد: این مهم می باشد كه در اعیاد و مناسبت هایی كه مردم مبادرت به خرید این گونه اقلام می كنند، از سلامت آنها آگاه باشیم چون كه اندك غفلتی می تواند سبب بروز حوادثی تلخ برای شهروندان شود.
صفایی اظهار داشت: حضور مستقیم و میدانی، سبب تاثیرگذاری بیشتر و همینطور تسریع در روند اقدامات تنبیهی برای متخلفان می شود كه می توان بُعد بازدارندگی هم داشته باشد.
دادستان قشم در جریان بازدید از واحدهای عرضه مواد غذایی و قنادی های جزیره قشم، دستور پلمب و یا رفع عیوب بهداشتی چند واحد متخلف را صادر كرد.