پارسایی: شنیدن اتهامات روز گذشته برایم عجیب و غیرقابل باور بود

به گزارش بهمن نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: شنیدن اتهامات روز گذشته از صحن علنی مجلس برایم خیلی عجیب و غیرقابل باور بود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در تذكری نسبت به انتقادات روز گذشته برخی نمایندگان در جریان رسیدگی مجلس به طرح ساماندهی صنعت خودرو، اظهار داشت: روز گذشته چندتا از همكاران چند افترا به بنده و صحن مجلس زدند.
وی اظهار داشت: در مورد اول به بنده افترا زدند كه پنج شش بار در كمیسیون صنایع و معادن و كمیته های این كمیسیون راجع به طرح ساماندهی صنعت خودرو حضور داشتم در حالیكه از تاریخ ۹۷.۱۱.۲ كه طرح به كمیسیون صنایع ارجاع شد برپایه مستندات موجود، بنده را به هیچیك از جلسات دعوت نكردند و حتی در یك مورد هم كه بنده را دعوت نمودند، جلسه تشكیل نشد كه چرایی تشكیل نشدن این جلسه قابل رسیدگی است.
این عضو كمیسیون اصل نود مجلس افزود: در افترا دیگری گفتند طرح مذكور در خارج از مجلس بسته شده و كسانی كه پشت تدوین آن بودند، اعتراف كرده و الان در زندان به سر می برند. برای بنده خیلی جالب است طرحی كه ۲۱۶ نماینده مجلس در صحن علنی آنرا امضاء كرده اند، حالا ادعا شود كه نادانسته و بی خبر طرح مذكور را امضاء كرده اند.
نماینده مردم شیراز اظهار داشت: موافقت صحن علنی با پیشنهاد اضافه شدن تبصره سه به ماده شش طرح در خصوص تكلیف شركت های خودروسازی برای اعلام قیمت تمام شده، درصد سود و قیمت قطعی در هنگام فروش خودرو به شورایعالی رقابت نشان از هوشمندی و شناخت نمایندگان از وضعیت جامعه داشته و با اطلاع و آگاهی از این مسئله به این پیشنهاد رای دادند.
پارسایی با اشاره به اینكه مافیای خودرو در اغلب مراكز كشور نیرو دارد، افزود: در مقطعی از زمان مدیركل امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان پشتیبانی از تولیدكننده و مصرف كننده و موارد مختلف دیگری عضو هیات مدیره شركتهای خودروساز بودند و از روزی كه بنده در دفاع از حقوق ملت و مصرف كنندگان پا به عرصه خودروسازی گذاشتم، پیِ همه تهمت ها و اتهامات را به تن مالیدم اما شنیدن اتهامات روز گذشته از صحن علنی مجلس برایم خیلی عجیب و غیرقابل باور بود.
وی اظهار داشت: حامیان فشل صنعت خودروسازی این پنبه را از گوش خود بیرون كنند كه می توانند بنده را با اتهام، تهمت و تهدید از میدان به در كنند. گزارش این مورد در كمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در حال نهایی شدن است و بزودی همه موارد در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
این عضو كمیسیون اصل نود مجلس از هیات تحقیق و تفحص از علل ناكارآمدی شركتهای خودروساز داخلی هم خواست تا بررسی نمایند مدیران سفارشی چه كسانی هستند علاوه بر آن علت تبعیض در پرداخت بدهی قطعه سازان مشخص شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: در حالیكه بدهی برخی قطعه سازان نقدا توسط خودروسازان پرداخت می شود، برخی دیگر مجبور به تعدیل نیرو به علت انباشته شدن مطالباتشان توسط خودروسازان شده اند.