واكنش جان بولتون به مصاحبه ظریف

بهمن: مشاور امنیت ملی آمریكا به مصاحبه وزیر خارجه ایران با شبكه فاكس نیوز واكنش نشان داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریكا امروز یكشنبه در مصاحبه با شبكه تلویزیونی فاكس نیوز اعلام نمود كه واشنگتن هیچ پولی را برای آزادی «اتو وارمبیر» (Otto Warmbier) دانشجوی زندانی این كشور در كره شمالی به پیونگ یانگ پرداخت نكرده است.
مشاور امنیت ملی آمریكا در ادامه این مصاحبه ادعا كرد: فكر می كنم این نكته كلیدی است. رئیس جمهور در آزاد كردن بیشتر از ۲۰ آمریكایی در سراسر جهان بدون آنكه پولی پرداخت كند موفقیت آمیز عمل كرده است!
وی در ادامه همین طور از احتمال نشست آتی سران آمریكا و كره شمالی برای بار سوم باز آگاهی داد.
«جان بولتون» همین طور پیرامون مصاحبه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران باز اظهار داشت: این سخنان مضحك و اظهارات تبلیغاتی و نمایش اطلاعات غلط است. سیاست رئیس جمهوری آمریكا در قبال ایران قبل از آنكه من به دولت ملحق شوم كاملاً شفاف بوده و این سیاست اعمال حداكثر فشار بر ایران برای تغییر رفتارش است و فكر می كنم كه این سیاست تأثیر گذار خواهد بود.
وی در ادامه اضافه كرد: سال پیش زمانی كه امانوئل ماكرون رئیس جمهوری فرانسه با ترامپ دیدار داشت، رئیس جمهور (دونالد ترامپ) اعلام نمود كه می خواهد از برجام خارج شده تا از این طریق به توافقی دیگر با ایران برسد كه حاوی سوژه برنامه هسته ای ایران، موشك های بالستیك و پشتیبانی از تروریسم (!) باشد و هر زمان كه ایران برای مذاكره درباره این موضوعات آماده باشد، رئیس جمهور باز آماده خواهد داد.
مشاور امنیت ملی آمریكا كاخ سفید ادعا كرد: فكر می كنم از یك سال پیش یعنی زمانی كه رئیس جمهور ترامپ اظهار داشت كه می خواهیم از توافق هسته ای با ایران خارج شویم و تحریم ها مقابل تهران را بازگردانیم این فشارها تأثیرات شایان توجهی داشتند و اختتام معافیت ها باز تأثیرات بیشتری بر ایران خواهند داشت.
در خصوص ادعای بولتون در خصوص عدم پرداخت پول برای آزادی زندانی آمریكایی از پیونگ یانگ، گفتنی است كه روزنامه آمریكایی واشنگتن پُست پیش تر در گزارشی اختصاصی به تشریح صورتحساب ۲ میلیون دلاری كره شمالی برای آمریكا پرداخته بود.
روزنامه واشنگتن پُست در گزارشی اختصاصی اعلام نمود: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا پذیرفته بود، ۲ میلیون دلار برای آزادی دانشجوی آمریكایی زندانی در كره شمالی به پیونگ یانگ بپردازد.
ماجرا به دستگیری «اتو وارمبیر» (Otto Warmbier) دانشجوی آمریكایی در كره شمالی مربوط می شود كه در ژوئن ۲۰۱۷ و پس از ۱۵ ماه زندانی بودن در پیونگ یانگ آزاد شد. این دانشجوی آمریكایی كه به بهتان كوشش برای دزدیدن پوسترهای تبلیغاتی در یك هتل در پیونگ یانگ به ۱۵ سال زندان محكوم شده بود، پس از ۱۵ ماه و برمبنای دلیلهای بشردوستانه از طرف كره شمالی از زندان آزاد گردید. وارمبیر تنها یك هفته سپس آزادی و در كنار خانواده اش در آمریكا دارفانی را وداع گفت.

منبع: