میرسلیم: میرسلیم: برای ارتقای كیفیت خودرو های داخلی به تولیدكنندگان خارجی وابسته هستیم

بهمن: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بدون شك تحریم ها مانعی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در حوزه استانداردسازی خودرو و سوخت است كه با دور زدن تحریم ها و استفاده از توان مراكز علمی می توان تا حدی این مشكل را برطرف كرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سیدمصطفی میرسلیم در جلسه مشترك با رئیس سازمان ملی استاندارد كه در كرج انجام شد اظهار داشت: در این نشست شرایط حال حاضر این سازمان و مشكلاتی كه با آن دست و پنجه نرم می كند بررسی گردید.
میرسلیم اضافه كرد: چگونگی اجرای استانداردهای مختلف كه از تأكیدات سیاست های اقتصاد مقاومتی است یكی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.
وی اشاره كرد: تلاش های زیادی در سازمان ملی استاندارد برای تدوین استانداردها و معیارهای این حوزه در حال انجام می باشد كه در نهایت به ارتقای كیفیت خدمات و كالاها منجر می شود.
این مسئول ابراز كرد: برای اجرای قوانین استاندارد تنها اقدامات سازمان كافی نیست و سایر دستگاه ها و مردم هم باید در این زمینه تلاش كنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به رد شدن سوژه استانی شدن انتخابات در مجمع تشخیص اظهار داشت: این مساله سه بار تا كنون رد شده و چون مخالف سیاست هاست.
میرسلیم با اشاره به اهمیت وضعیت استانداردسازی سوخت و خودرو های تولیدی ابراز كرد: بخش پالایش فعالیت های خوبی را برای ارتقای كیفیت سوخت انجام داده است.
وی اشاره كرد: البته ارتقای كیفیت سوخت مصرفی با تأخیر در حال انجام می باشد بعنوان مثال از سال ۹۰ قرار بود به استاندارد یورو چهار در سوخت برسیم ولی این رویه با كندی روبه رو شده است.
عضو تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برای ارتقای استاندارد خودرو ها هم اقداماتی صورت گرفته ولی بهبود كیفیت خودرو ها بدون ارتقای سوخت نتیجه ای نمی دهد.
این مسئول ابراز كرد: فعالیت هایی برای ارتقای سوخت و خودرو انجام شده ولی اینكه تا چه حد این زنجیره موفق عمل كرده نمی توان بطور قطعی نظر داد.
وی ادامه داد: نباید فراموش كرد برای ارتقای كیفیت خودرو های تولیدی به تولیدكنندگان خارجی وابسته هستیم چون ایجاد برخی تجهیزات تخصصی در داخل كشور صرفه اقتصادی ندارد.
میرسلیم توضیح داد: بدون شك تحریم ها مانعی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در حوزه استانداردسازی خودرو و سوخت است كه با دور زدن تحریم ها و استفاده از توان مراكز علمی می توان تا حدی این مشكل را برطرف كرد.

منبع: