با اشاره به اقدام خصمانه آمریكا علیه سپاه سناتور دموكرات: دولت ترامپ دیپلماسی را تضعیف می كند

بهمن: یك سناتور دموكرات آمریكایی با انتقاد شدید از رئیس جمهور كشورش به سبب اقدام اخیر او مقابل سپاه اشاره كرد: دولت ترامپ با این اقدام دیپلماسی را تضعیف می كند و نیروهای آمریكایی را به خطر می اندازد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، تام اودال سناتور دموكرات آمریكایی از ایالت نیو مكزیكو واكنش تندی به تصمیم روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی نشان داد.
این سناتور كه اخیرا باز طرحی برای “ممنوعیت حمله دولت آمریكا به ایران بدون اجازه كنگره” نمایش داده است، در توئیتر خود نوشت: این، یك اقدام دیگر و خطرناك در زمینه تشدید درگیری با ایران به شمار می آید كه به طرزی نگران كننده یادآور مقدمات منجر به جنگ شكست خورده در عراق است.
وی افزود: دولت ترامپ تقابل را گسترش می دهد، دیپلماسی را تضعیف می كند و نیروهای آمریكایی را در معرض خطر قرار می دهد.
بعد از آنكه دولت ترامپ در ادامه سیاست های خصمانه خود مقابل كشورمان دست به این اقدام مقابل سپاه پاسداران زد، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران باز در واكنش به این اقدام و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مركزی نیروهای آمریكایی در غرب آسیا در پشتیبانی از گروه های تروریستی، این فرماندهی موسوم به سنتكام را در لیست گروه های تروریستی قرار داد.
خیلی از مقامات پیشین و تحلیلگران آمریكایی تاكید دارند كه این اقدام ترامپ گامی غیرسازنده است كه تنها تنش ها را بیشتر می كند.
بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریكا در دوران ریاست جمهوری باراك اوباما در واكنش به این اقدام اظهار داشت كه تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران تنها به مدلول یك گام به سمت درگیری است.
همین طور وندی شرمن معاون پیشین وزیر امورخارجه آمریكا ابراز نگرانی كرد كه این كار نیروهای آمریكایی در منطقه، خصوصاً عراق را در معرض خطر قرار می دهد و عملاً هیچ سودی به دنبال ندارد.
رژیم صهیونیستی، عربستان و بحرین تنها كسانی بودند كه از این اقدام خصمانه دولت ترامپ مقابل كشورمان حمایت و ابراز خرسندی كردند.