رئیس كل دادگستری استان مازندران مطرح كرد بیشتر از ۴۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در غرب مازندران

بهمن: رئیس كل دادگستری مازندران اظهار داشت: بیشتر از ۴۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه جاده های غرب استان وجود دارد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا مازندران، حجت الاسلام تقوی فرد در چهارمین جلسه شورای جلوگیری از وقوع جرم استان، اظهاركرد: نمایش خدمات به بنای فاقد مجوز بسیار عجیب است و باید مجلس در مصوبه های خود برای پیشگیری از این امر اقدامات اساسی را لحاظ كند.
وی با اشاره به شناسایی بیشتر از ۷۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در مازندران یادآورشد: بیشتر از نیمی از چاه های مازندران فاقد پروانه است.
تقوی فرد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تغییرات زودهنگام در سطح مدیران دولتی، خطاب به رئیس جمهور اظهار نمود: طی پنج سال اخیر چهار استاندار در مازندران جابجا شده اند؛ اگر این افراد از قابلیت و توانایی لازم برخوردار نبودند چرا این مساله قبل از انتصاب مورد بررسی قرار نگرفته و این افراد منصوب شدند و اگر افراد از توانایی برخوردار بودند چرا در این بازه زمانی محدود جابجا شدند و اجازه كار به آنها داده نشد؟
رئیس شورای قضایی مازندران با اشاره به اینكه از جابجایی زودهنگام مدیران دستگاه های اجرایی استان رضایت نداریم، افزود: جابجایی زودهنگام مدیران موجب می شود مسئولیت ها گُم شود.
تقوی فرد با اشاره به جابجایی چند مدیر در حوزه منابع طبیعی مازندران طی پنج سال اخیر، اشاره كرد: اگر مدیران لایق باشند نباید با تغییر دولت ها جابجا شوند چون مدیران دستگاه های اجرایی ارتباطی به بحث های انتخاباتی ندارند و برمبنای صلاحیت منصوب می شوند.
رئیس شورای جلوگیری از وقوع جرم استان مازندران با یادآوری این مطلب كه ظلم به منابع طبیعی مربوط به بی مسئولیتی تمام دولت ها به این حوزه است، اشاره كرد: مدیران سهمیه ای كه برمبنای مسائل سیاسی منصوب و یا جابجا شوند مدیرانی قوی نخواهند بود؛ چراكه آنها به دنبال سهم خود كه همان میز است، هستند و آن بخش را خوب مدیریت می كنند.
وی با انتقاد از عدم حضور مدیران كل منابع طبیعی ساری و نوشهر در جلسه، اضافه كرد: این عدم حضور قابل قبول نبوده و شایسته است مدیران ارشد این ادارات استان در جلسه حاضر شوند؛ در حقیقت مقصر مظلومیت منابع طبیعی مدیران این حوزه هستند.
تقوی فرد اشاره كرد: كشیك منابع طبیعی در روزهای نوروز توسط شورای جلوگیری از وقوع جرم استان مازندران رصد می شود.
او همینطور با اشاره به طرح آزادسازی سواحل مازندران، این طرح را در حوزه بهره برداری از آب و خاك ساحل مطلوب ندانست و اشاره كرد: طرح آزادسازی سواحل مازندران مدت پنج سال است كه در سواحل استان در حال اجرا بوده كه اگر به شكل مناسب و تعیین زمان و متولی، برای بهره برداری از آن برنامه ریزی نشود، این آزادسازی كه به زحمت باز انجام شده بی نتیجه خواهد.
تقوی فرد با تاكید بر اینكه بحث پیشیگری از وقوع جرم در حوزه منابع طبیعی می تواند بسیار موثر واقع شود، اشاره كرد: بیشتر از ۴۰ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز و بدون مجوز در حاشیه جاده در غرب استان مازندران وجود دارد كه سبب وارد شدن خسارت به بیت المال شده است.