امیر حاتمی: ۸۵ درصد نیازهای نیروهای مسلح را در داخل تولید می نماییم

بهمن: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: در حوزه دفاعی زمانی می گفتند شما نه تنها نمی توانید، بلكه لیاقت ندارید كه ما هم برای شما كاری انجام دهیم؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی ما ۴۰ هزار مستشار داشتیم و فقط ۵ درصد نیازهای حوزه دفاعی را با عمق بسیار كم در داخل تولید می كردیم، اما امروز ۸۵ درصد نیازهای نیروهای مسلح را در داخل تولید می نماییم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بامداد شنبه در دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت كه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین الملی تهران برگزار شد، با اشاره به اینكه «بسیج كار معجزه آسای امام خمینی(ره) و از معجزات انقلاب اسلامی است»، اشاره كرد: اینكه آذر ۵۸ پیش از مواجهه با شرایطی متفاوت امام به این فكر افتاد كه بسیج تشكیل گردد، یك معجزه است. امام در روز صدور فرمان تاسیس بسیج فرمودند كه اگر ملتی ۲۰ میلیون رزمنده داشته باشد، كسی جرات نمی كند به او تعدی كند و اگر این تصمیم را بگیرند، حتما با شكست مواجه می شود.
وی اظهار داشت: آن روز بسیج برای تامین امنیت واجب بود و امروز برای حوزه های دیگر بسیج مورد نیاز است؛ البته امروز همچنان حفظ امنیت كشور اولویت اول است، اما امروز دشمنان روح مردم را هدف گرفته اند؛ هدف آنها مردم، انقلاب و نظام است و آنها به دنبال مایوس و بی اعتماد كردن مردم به انقلاب هستند. در این شرایط رهبری از چشمه جوشان حكمت الهی، گام دوم را برای ما ترسیم و بسیج ده ها میلیونی را عنوان كردند و افق هایی جدید در راه بسیح قرار دادند.
وزیر دفاع با تاكید بر اینكه گام دوم بسیار پر سرعت تر و پر شتاب تر خواهد بود، اظهار نمود: در حوزه دفاعی زمانی می گفتند شما نه تنها نمی توانید، بلكه لیاقت ندارید كه ما هم برای شما كاری انجام دهیم؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی ما ۴۰ هزار مستشار داشتیم و فقط ۵ درصد نیازهای حوزه دفاعی را با عمق بسیار كم در داخل تولید می كردیم، اما امروز ۸۵ درصد نیازهای نیروهای مسلح را در داخل تولید می نماییم.
امیر حاتمی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای پیشرفته وزارت دفاع طی سال ۹۷، اشاره كرد: امسال از موشك فاتح مبین، موشك هوا به هوای فكور، موشك كروز هویزه با برد ۱۳۵۰، هواپیمای كوثر و زیر دریایی فاتح رونمایی كردیم. خون شهید هر جا كه ریخته شود، این اتفاقات به بركت آن خون می افتد و ما مشاهده می نماییم كه امروز در صنایع هسته ای و دفاعی كشور به بركت خون شهدا، دستاوردهایی نوین حاصل شده است.
وی با تاكید بر ضرورت توجه به فرمول انقلاب اسلامی در مدیریت بخش های مختلف، اظهار داشت: دشمن همواره مردم را هدف قرار می دهد و راهكار ما باز همواره مردم هستند. در مجموعه وزارت دفاع بیشتر از ۵ هزار شركت با یك هسته جم و جور اما پر توان و دانا همكاری می كنند. توجه به الگوی نظام نوآوری باز از دیگر اقداماتی است كه در مجموعه وزارت دفاع به آن توجه شده است. گرچه در حوزه دفاع با قدری محدودیت حفاظتی و امنیتی مواجه بودیم، اما توانستیم با مردم ارتباط خوبی برقرار كنیم؛ ما توانستیم بعضی از نیازهای خودرا از این طریق تامین نماییم.
وزیر دفاع اشاره كرد: اگر امروز در حوزه خودرو مشكلی داریم، باید به سراغ این الگوها و مردم برویم؛ با این اقدام حتما مشكلات برطرف خواهد شد.
امیر حاتمی اظهار داشت: ما در مجموعه وزارت دفاع توانستیم كارهایی را كه برای ملت عزیزمان لازم بود، انجام دهیم؛ ما در سال های قبل توانستیم راهبرد دشمن را در منطقه با شكست كامل مواجه نماییم. آنها امروز در منطقه شكست كامل خوردند و در حال ترك منطقه هستند. ما با اتكا به مردم توانستیم هم صلح را ببریم هم در جنگ پیروز شویم.
وی اظهار نمود: آمریكایی ها می خواستند بگویند قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران برای دیگران خطرناك می باشد، اما ما اثبات كردیم كه در كنار ملت های منطقه هستیم و برای آنهاصلح بردیم.
وزیر دفاع درانتها اشاره كرد: ما گام دوم را با سرعت بسیار بیشتر از قبل پیش خواهیم رفت و از ظلم هایی كه بر ما اعمال می كنند عبور خواهیم كرد.