مشگانی فراهانی خبر داد كیفر خواست امیرسالار داودی صادر شد، پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رفت

به گزارش بهمن وكیل مدافع امیرسالار داودی- وكیلی كه آبان امسال بازداشت شد- از صدور كیفرخواست پرونده موكلش و ارجاع آن به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اطلاع داد.

وحید مشگانی فراهانی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار نمود: پرونده موكلم دو روز است كه با اتهامات تبلیغ ضد نظام و توهین به مقامات و صدور كیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

وی اضافه كرد: در مورد این پرونده به دادگاه رجوع كردم ولی اعلام نمودند كه ابتدا باید قاضی پرونده را ببیند و بعد با ما صحبت می كند.

مشگانی فراهانی افزود: دستور قضایی وجود دارد كه ملاقات موكلم با همسرش ممنوع می باشد ولی بالاخره پس از گذشت دو ماه، پدر و مادر موكلم موفق به ملاقات حضوری با او شدند.
وكیل مدافع امیرسالار داودی در مورد پرونده همسر موكلش اظهار داشت: در مورد پرونده همسر موكلم و هم یك وكیل دیگر قرار منع تعقیب صادر گردیده است. البته همسر موكلم تحت قرار تامین كیفری قرار نگرفته بود بلكه در یك جلسه با بازپرس و یك جلسه هم با بازجو احضار شد و اتهامش اجتماع و تبانی بود كه با صدور قرار منع تعقیب، پرونده مختومه شد.

بر اساس این گزارش، وكیل مدافع امیرسالار داودی ۱۹ آذرماه به ایسنا اظهار داشت كه موكلش از روز ۲۹ آبان در بازداشت سپری می كند.
عیسی امینی رئیس كانون وكلای دادگستری مركز هم سه شنبه ۱۸ دی ۹۷ در ارتباط با وضعیت وكلای بازداشتی همچون امیر سالار داودی به ایسنا اظهار داشت: «شاید در مورد آقای امیرسالار داوودی و همكاران امروز نتوانیم اطلاع رسانی دقیقی انجام دهیم اما مذاكرات بسیار زیادی داشتیم و خود همین همكاران محترم آگاه هستند. ایشان وكلایی هم دارند. امیدوارم با كمك كانون، دفاع وكلا و رسیدگی كه در سیستم دادرسی صورت می گیرد بتوانیم مشكل ایشان را حل نماییم. من به هیچ وجه قصد ورود به ماهیت افترا و ارزیابی علل را ندارم و به جهت عدم اطلاع پیشاپیش قضاوتی در مورد این دوستان هم نخواهم داشت اما قول می دهم تمام تلاشم را در حد توانایی و قانون به كار بگیرم.
به طور كلی، انتظار من از جامعه وكالت پرهیز از ورود به سیاست و تند روی و حواشی غیرلازم در مقام دفاع و وكیل است. مهم، شجاعت در دفاع با استناد و تكیه به قانون است.»