روسیه ۲ ناوشكن آمریكایی را در دریای بالتیك رهگیری كرد

به گزارش بهمن وزارت دفاع روسیه حین ورود ۲ ناوشكن آمریكایی به بخش جنوبی دریای بالتیك، مبادرت به رهگیری آنها كرده و از رصد فعالیت‎هایشان اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیك، وزارت دفاع روسیه با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود كه رزم ناوهای این كشور در حال رصد و رهگیری ۲ ناوشكن آمریكایی در محدوده دریای بالتیك هستند.
طبق این بیانیه، رزم ناوهای «بویكیی» (Boykiy) و «سوبرازیتلنی» (Soobrazitelny) روسیه ۲ ناوشكن «یو اس اس پورتر» و «یو اس اس گراولی» آمریكا را حین ورود به بخش جنوبی دریای بالتیك، رصد و رهگیری كرده اند.
این وزارتخانه همینطور با اشراف به این مسئله كه آمریكا در حال افزایش حضور دریایی خود پیرامون آب های سرزمینی روسیه است؛ خواستار پاسخگویی پنتاگون شد.
این در حالی است كه روز گذشته، ناوگان ششم دریایی آمریكا با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود كه ناوشكن «یو اس اس دونالد كوك» (USS Donald Cook) از شمال تنگه «داردانل» (Dardanelles) عازم دریاه سیاه شده است.
ناگفته نماند كه به دنبال تنش های اخیر میان اوكراین و روسیه در تنگه «كرچ»، واشنگتن حضور خود در دریای سیاه را به بهانه های مختلف تقویت كرده است.
«الكسی پوشكف» سناتور بلندپایه روس در واكنش به اعزام دونالد كوك به دریای سیاه، اخطار داد كه این مورد هیچ ربطی به تامین امنیت آمریكا ندارد و آنها باید از نزدیك شدن به خط ساحلی روسیه پرهیز كنند.