یادداشت مهر؛ هدف از شایعه سكته دبیركل حزب الله لبنان در هفته گذشته چه بود؟

بهمن: سكوت سید حسن نصرالله به شدت اسرائیلی ها را آشفته و كلافه كرده است و آنها با همه ابزار و شیوه ها به دنبال تحریك وی برای اجرای طرح های خود هستند اما شكست نصیبشان شده است.
خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ سعید غفاری: اندیشكده مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در ارزیابی راهبردی ۲۰۱۹ ــ ۲۰۱۸ معتقد می باشد جدی ترین تهدیدی كه اسرائیل در سال ۲۰۱۹ با آن روبه رو می شود، یك جنگ تمام عیار در جبهه شمال ــ آغازین جنگ شمالی ــ خواهد بود كه شامل ایران، حزب الله و سوریه است. چنین تقابلی احتمالاً به جبهه جنوبی هم كشیده خواهد شد و اسرائیل خودرا در مواجهه با گروه هایی از نوار غزه خواهد دید. از مطالعه این سناریو بر می آید كه صهیونیست ها از محور مقاومت و توانایی نظامی آن هراسان دارند؛ از همین رو با خلق جنگ روانی جدید و شایعه پراكنی پیرامون وضعیت جسمانی دبیركل حزب الله لبنان اهتمام دارند انگیزه نیروهای محور مقاومت را تضعیف كنند. هفته گذشته رسانه های عبری ـ عربی شایعه ای را داغ كردند در خصوص اینكه سیدحسن نصرالله سكته كرده و در بخش مراقبت های ویژه بستری است. اولین كسی كه این شایعه را منتشر كرد، خبرنگاری به نام «جری ماهر» بود كه روابط بسیار قوی با عوامل مشخص در كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اروپا دارد و برخی وی را نزدیك به سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می دانند. بازتاب این شایعه حدودا در همه رسانه های منطقه وجود داشت و هر كدام شایعه ای جدید به آن افزودند. اما چرا شایعه برای وضعیت جسمانی دبیركل حزب الله اول؛ چندی قبل در اوج رجز خوانی ارتش رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان با انتشار پیامی ویدئویی درباره هرگونه تجاوز به لبنان آگهی داد. در این فیلم كه با عنوان «اگر گستاخی كنید، پشیمان خواهید شد» و با زیرنویس عبری انتشار یافت، بخش هایی از سخنان سیدحسن نصرالله، دبیركل حزب الله آورده شد كه به صهیونیست ها در مورد تجاوز به لبنان آگهی داده بود.
سید حسن نصرالله در این سخنان تاكید می كند كه هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان با پاسخ قاطعانه حزب الله مواجه خواهد شد. وی در این سخنان می گوید: «هر گونه تجاوز، حمله هوایی و بمباران لبنان را اساسا پاسخ خواهیم داد.» این اقدام مقاومت اسلامی لبنان، سبب احداث رعب و وحشت در بین صهیونیست ها شد خصوصاً كه برمبنای نظر سنجی انجام شده، ۸۰ درصد از صهیونیست ها همه حرف های نصرالله را باور دارند در حالیكه به حرف های مسئولان خود توجهی ندارند. چنانچه «عودید بن عامی» از كارشناسان صهیونیستی در این باره اظهار داشت: «مشكلی كه اسرائیل با آن روبرو ست این است كه نصرالله قبلا ثابت كرده كه صادق است و دروغ نمی گوید. نصرالله با تهدیدات خود بازدارندگی را ادامه می دهد.» دوم؛ نتانیاهو و همسرش در تحقیقات مربوط به فساد به بهتان رشوه خواری، شكست اسرائیل در جنگ دو روزه و خروج نظامیان آمریكایی از سوریه در آستانه انتخابات كنست اسرائیل در ۹ آوریل ۲۰۱۹ شرایط بدی دارند كه دامن حزب لیكود را خواهد گرفت. همین طور نتانیاهو از شكایت مقابل حزب الله لبنان كه تقدیم شورای امنیت سازمان ملل كرد، سودی نبرد و حتی این شورا در محكومیت حزب الله و دبیركل آن اطلاعیه ای صادر نكرد؛ برای اینكه همه اسناد و مدارك و شواهد نمایش داده شده از طرف وی توسط كارشناسان نیروهای ناظر سازمان ملل در آن سوی مرزها مردود شناخته شدند. سوم؛ بتازگی «وعی لیوی»، فرمانده یگان ۳۰۰ در ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: «شخصیت و تجارب نظامی سیدحسن نصرالله، دبیركل حزب الله لبنان او را به فرد مهمی تبدیل نموده است، در نتیجه هدف قرار دادن او به تمامی حزبش از بالاترین فرمانده تا كوچكترین سرباز لطمه می زند و در نتیجه روحیه جنگی دشمن لطمه می بیند.» وی در مقاله ای كه در صفحه نخست مجله «معرخوت» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی منتشر گردید درباره طرح ترور سید حسن نصرالله نوشت: «آیا باید تصمیم مشابهی اتخاذ نماییم و رؤسای گروه های دشمن را بكشیم بعنوان مثال سید حسن نصرالله را؟ جواب ساده نیست اما لطمه زدن به روحیه جنگی دشمن از راه لطمه زدن به تجهیزاتش باید بررسی شود. باید طرحی را نه از راه زور بلكه از راه مكر و حیله به كار گیریم.» چهارم؛ سكوت سید حسن نصرالله به شدت اسرائیلی ها را آشفته و كلافه كرده است و آنها با همه ابزار و شیوه ها به دنبال تحریك وی برای اجرای طرح های خود هستند اما شكست نصیبشان شده است. «یسرائیل كاتس»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شده است كه سكوت سیدحسن نصرالله نمایانگر شوكه شدن وی بر اثر انهدام تونل های تهاجمی حزب الله توسط رژیم صهیونیستی است. در حقیقت صهیونیست ها به شدت به دنبال موضع گیری سیدحسن نصرالله هستند اما وی با سكوت خود این پیام مهم را به آنها رسانده است كه قواعد بازی و درگیری را نه تنها در عرصه نظامی كه در عرصه رسانه ای و جنگ روانی، او تعیین می كند.