در نامه به رییس مجلس نوشته شد درخواست ۴ انجمن اسلامی دانشجویی جهت بررسی مسئله اخلاقی یك نماینده مجلس

بهمن: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های تبریز، دانشگاه آزاد تبریز، شهید مدنی آذربایجان و صنعتی سهند در نامه ای به علی لاریجانی رییس قوه مقننه از وی خواستند مساله اخلاقی منتسب به یك نماینده را مورد بررسی قرار داده و صحت یا عدم صحت آنرا به افكار عمومی گزارش دهد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، مشروح نامه این چهار تشكل دانشجویی كه نسخه ای از هم برای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ارسال شده به شرح زیر است:
«ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دكتر لاریجانی
با سلام و تحیات
متاسفانه در ماه های اخیر شاهد برخی اتفاقات می باشیم كه یك سوی آن منتسب به نمایندگاه مجلس شورای اسلامی می باشد. مجلسی كه بنا بر آرمان انقلاب اسلامی می بایست در راس امور باشد امروز تبدیل به یكی از حاشیه سازترین بخش ها شده است. به نظر می آید مجلس باید با قانون گذاری و نظارت صحیح، مانع تخطی و عدول از قانون شود اما این مجلس خود تبدیل به نقض كننده قانون تبدیل شده است.
باآنكه این اقدامات از سوی تعداد معدودی از نمایندگان رخ داده باشد باز آنرا پای قوه مقننه و مجموعه آن نوشته می گردد. مجلسی كه نتواند بر اعضای خود نظارت كند، نمی تواند داعیه دار نظارت بر دستگاه های اجرایی و مجریان قانون باشد اما مصیبت بزرگتر اینكه، این اقدامات تبدیل به امری متعارف و عادی شود و مجلس، بی تفاوت از كنار آن رد شود.
جناب آقای دكتر لاریجانی جنابعالی بعنوان راس این قوه، مسئولیت سنگین تری در تنویر افكار عمومی و روشنگری این وقایع دارید. عموم مردم و دانشجویان انقلابی خواهان تبیین در زمینه این اتفاقات و برخورد قاطع با عوامل آنها هستند كه اگر روزی شاهد سرریز شدن صبر این مردم انقلابی باشیم، مقصر خودمان هستیم. پس تعلل جایی ندارد.
و اما آنچه كه در مورد مساله اخلاقی منتسب به یكی از نمایندگان در ایام اخیر پخش شده است؛ ما تعدادی از دانشجویان انقلابی خواهان برخورد قاطع و به دور از مصلحت اندیشی با این مساله هستیم. كه اگر تخلفی رخ داده است می باید فرد متهم مورد رسیدگی قانونی واقع گردد و در صورت غیرواقع بودن مساله، مراتب بصورت منطقی برای ملت عزیز تبیین گردد. چون كه شفافیت و روشنگری حق غیرقابل انكار مردمی است كه پای انقلاب ایستاده اند.»