یادداشت سفیر ایران در اتحادیه اروپا درباره اوضاع ایران و اروپا و برجام

بهمن: یادداشت سفیر ایران در بلژیك و اتحادیه اروپا درباره اوضاع ایران و اروپا و برجام در خبرگزاری یورونیوز منتشر گردید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا به نقل یورونیوز، پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیك و اتحادیه اروپا در بخشی از یادداشت خود نوشت: به دنبال خروج نامشروع رئیس جمهور آمریكا از برنامه جامع اقدام مشترك در هشتم می سال ۲۰۱۸، سران اروپایی ایران را قانع كردند كه در توافق هسته ای باقی بماند. بنا بر این شد كه اروپا سازوكار ویژه مالی را احداث كند تا امكان دور زدن تحریم های آمریكا و تجارت با ایران فراهم گردد.
پیمان سعادت در بخشی دیگری از یادداشت خود با اشاره بر انجام تعهدات از طرف ایران اظهار نمود: آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه گذشته برای سیزدهمین بار پایبندی ایران به برجام را تایید نمود.
سفیر ایران در ادامه یادداشت خود، با اشاره به اهمیت برجام برای اروپا نوشت: این توافق برای امنیت اروپا، اهمیتی استراتژیك دارد. برجام تنها چاره دیپلماتیك برای بحران حاد منطقه است.
او همینطور اظهار نمود كه اروپا برای حفظ این توافق باید اقدام نماید و تنها به كلمات بسنده نكند.
او در آخر یادداشت خود بیان كرد كه دست روی دست گذاشتن اروپا برایش هزینه در بر خواهد داشت و اظهار نمود كه چنین كاری موجب از بین رفتن شكیبایی و اعتماد ایران خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{mso-style-name: “Table Normal”;mso-tstyle-rowband-size: 0;mso-tstyle-colband-size: 0;mso-style-noshow: yes;mso-style-priority: 99;mso-style-parent: “”;mso-padding-alt: 0in 5.4pt 0in 5.4pt;mso-para-margin-top: 0in;mso-para-margin-right: 0in;mso-para-margin-bottom: 10.0pt;mso-para-margin-left: 0in;line-height: 115%;mso-pagination: widow-orphan;font-size: 11.0pt;font-family: “Calibri”، “sans-serif”;mso-ascii-font-family: Calibri;mso-ascii-theme-font: minor-latin;mso-hansi-font-family: Calibri;mso-hansi-theme-font: minor-latin;mso-bidi-font-family: Arial;mso-bidi-theme-font: minor-bidi;}