سجادی در دیدار وزیر وضعیت های اضطراری ارمنستان تاكید كرد برگزاری مانور مشترك امداد و نجات با ارمنستان

به گزارش بهمن سفیر كشورمان در ایروان امروز با فیلیكس تسولاكیان وزیر وضعیت های اضطراری ارمنستان دیدار و در مورد همكاری های دو كشور در زمینه جلوگیری از بلایا و همینطور امداد و نجات در زمان وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه مذاكره كرد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سید كاظم سجادی در این دیدار با تبریك سال نو میلادی، بر همكاری های میان دو كشور در زمینه جلوگیری از بلایا، رویارویی و بازسازی عواقب ناشی از بروز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه تصریح كرد.

سفیر كشورمان در ارمنستان با اشاره به ظرفیت های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی این نهاد را جهت همكاری های دوجانبه در زمینه تولید تجهیزات امداد و نجات، دارو، آموزش و تبادل تجربیات و برگزاری دوره های آموزشی برای كارشناسان ارمنی ابراز داشت.

وی همینطور با تاكید بر ضرورت و ارتقاء همكاری های استانی در زمینه وضعیت های اضطراری، بر برگزاری مانور مشترك امداد و نجات و اجرای مفاد یادداشت تفاهم همكاری فیمابین دو كشور تصریح كرد.

تسولاكیان هم در این دیدار با اشاره به سوابق همكاری های دوجانبه با هلال اهمر جمهوری اسلامی ایران و یادداشت تفاهم همكاری در مورد وضعیت فوق العاده، آمادگی جمهوری ارمنستان را برای همكاری در مورد پیشگیری و امداد و نجات در مواقع بروز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه را بیان كرد.

وزیر وضعیت های اضطراری ارمنستان بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و استقرار گروه های امداد و نجات در راه تردد گردشگران ایرانی به ارمنستان تصریح كرد و آمادگی وزارت خانه متبوع خویش را برای توسعه همكاری ها در تمام زمینه ها بیان داشت و اظهار نمود كه از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دو كشور فروگذار نمی كند.