واعظی در دیدار وزیر تجارت تركیه: توسعه روابط و همكاری با همسایگان برای ایران اهمیتی راهبردی دارد

بهمن: رئیس دفتر رئیس جمهور كه عصر پنجشنبه در رأس هیأتی اقتصادی-سیاسی برای دیدار و گفت وگو با مقامات عالی رتبه تركیه به منظور انجام مقدمات دیدار آتی رؤسای جمهور دو كشور، به تركیه سفر كرده است، با «رخسار پكجان» وزیر تجارت این كشور دیدار نمود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در این دیدار با تاسف از وقوع حادثه تصادف قطار در تركیه و ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت ایران با مردم و مسئولان این كشور، اظهار داشت: روابط ایران و تركیه در سال های اخیر مثبت و روبه گسترش بوده و باید در جهت توسعه بیشتر از پیش مناسبات تهران-آنكارا تلاش نماییم.
واعظی با اشاره به برگزاری چهار دور نشست شورایعالی همكاری های راهبردی ایران و تركیه در چارچوب دیدار رؤسای جمهور دو كشور و توافقات انجام شده در این نشست ها، تصریح كرد: خرسندیم كه در ایام آتی پنجمین نشست این شورایعالی برگزار می گردد و این در شرایطی است كه امروز فضای روابط دو كشور به گونه ای شكل گرفته كه می توان امیدوار بود با سرعت و تلاش بیشتر به سطح مورد انتظار در مناسبات و تبادلات تجاری و اقتصادی دو كشور دست پیدا نماییم.
رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه كرد: توسعه همكاری ها و مناسبات همه جانبه با همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران اهمیتی راهبردی دارد.
واعظی با اشاره به روابط دیرینه تجاری و اقتصادی ایران و تركیه، تصریح كرد: توافق رؤسای جمهور دو كشور برای رسیدن به هدف ۳۰ میلیارد دلار در تبادلات تجاری و اقتصادی فی ما بین اهمیت بسیار ویژه ای دارد و باید با تلاش بیشتر در جهت دستیابی به آن گام برداریم.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح كرد: باید در جهت رفع موانع از مسیر توسعه همكاری های فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ایران و تركیه تلاش نماییم.
«رخسار پكجان» وزیر تجارت تركیه هم در این دیدار با تقدیر از ابراز همدردی دولت و ملت ایران با سانحه دیدگان تصادف قطار در تركیه، اظهار داشت: ایران همواره برای تركیه یك شریك راهبردی بوده و برای ما جایگاه ویژه سیاسی و اقتصادی داشته و خواهد داشت.
وزیر تجارت تركیه برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همكاری های راهبردی تهران-آنكارا همزمان با سفر آتی دكتر روحانی به تركیه را فرصتی مغتنم برای دستیابی به هدف ۳۰ میلیارد دلاری در مناسبات و همكاری های دو كشور دانست و اضافه كرد: باید زمینه های توسعه سرمایه گذاری و همكاری مشترك دو كشور را فراهم نموده و در جهت گسترش آن تلاش نماییم.
وی با اشاره به اینكه هیچ مشكل و مانعی در راه توسعه روابط و همكاری های همه جانبه ایران و تركیه وجود ندارد، ابراز امیدواری كرد روابط و رایزنی بیشتر مسئولان عالی رتبه دو كشور باعث توسعه روزافزون مناسبات فی درخلال شود.