در دیدار رحمانی موحد با مدیركل فرهنگی وزارت خارجه ژاپن مطرح شد توسعه همكاری های فرهنگی و گردشگری در دستور كار سفارت كشورمان در ژاپن

بهمن: سفیر كشورمان در ژاپن با مانابو میاگاوا مدیركل امور فرهنگی وزارت امور خارجه ژاپن در محل این وزارتخانه دیدار و گفت وگو كرد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، در این دیدار مرتضی رحمانی موحد به علایق مشترك فرهنگی دو كشور اشاره نمود و اظهار داشت: اساس مناسبات كنونی ایران و ژاپن را روابط فرهنگی دو كشور تشكیل می دهد.

وی یكی از برنامه های خودرا توسعه همكاری های فرهنگی و توسعه گردشگری با كشور ژاپن نام برد.

سفیر كشورمان در توكیو به نودمین سالگرد روابط دیپلماتیك رسمی میان دو كشور اشاره و اظهار نمود: مطمئنا در سال ۲۰۱۹ برنامه های فرهنگی میان دو كشور از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی خواهان حمایت وزارت امور خارجه از برنامه های فرهنگی سفارت در نودمین سالگرد روابط رسمی دو كشور شد.

مدیر كل امور فرهنگی وزارت امور خارجه ژاپن باز در این دیدار ارتباطات فرهنگی را پایه و اساس روابط دو كشور دانست و اضافه كرد: ما آماده همكاری جهت برگزاری مناسبت های فرهنگی با سفارت هستیم و سفارت ژاپن در تهران باز برنامه های گسترده فرهنگی را به مناسبت نودمین سالگرد روابط سیاسی دو كشور تدارك دیده است.

در این ملاقات آقای دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت باز ضمن اشاره به سابقه دیرینه همكاری های فرهنگی دو كشور و تنوع موضوعات فرهنگی به رئوس برنامه های فرهنگی انجام شده و آتی رایزنی فرهنگی در زمینه های مختلف پرداخت.