اعضای كابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ تدابیر دولت برای گرانی ها، استاندار تهران مشخص شد و

به گزارش بهمن اعضای كابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، بیست و یكم آذر) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، رئیس جمهور در جلسه امروز هیات وزیران با اشاره به اینكه حالا در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به صورت طبیعی مردم با مشكلاتی مواجهند، اضافه كرد: یك نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی توانیم بگوییم شرایط عادی است. در این شرایط سخت همه باید با وحدت همدیگر را یاری نماییم. یكی از مسایل بسیار مهم این است كه مردم برای دسترسی به كالاهای اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود.
همچنین مشروح گفت وگوهای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، معصومه ابتكار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، منصور غلامی وزیر علوم، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، تحقیقات و فن آوری و محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی با خبرنگاران را می توانید در لینك های زیر دنبال كنید.

استانداران جدید، همسو با دولت هستند
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر كشور استانداران انتخاب شده را افرادی همسو با دولت توصیف كرد. وی درباره ساز و كار انتخاب استانداران، اظهار نمود: در تعیین استانداران ما اصلا توجهی به تعلقات حزبی آنها نداریم. ۳۵۰ گزینه برای استانداری به ما معرفی شده است و ما در نهایت به ۴۰ گزینه رسیدیم.

قیمت اجناسی كه بی جهت افزایش یافته است باید پایین بیایید
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با بیان این كه این حق را به مردم می دهیم كه انتظار داشته باشند با كاهش قیمت دلار، قیمت اجناس هم كاهش پیدا كند، اظهار داشت: رییس جمهور، وزیر صنعت را مامور كرده است تا كاهش قیمت ها را دنبال كند. وی در پاسخ به این پرسش كه چرا قیمت اجناس در بازار با كاهش قیمت دلار كاهش پیدا نكرده است، اظهار نمود: این حرف درست است و ما این حق را به مردم می دهیم و خودمان هم بر این باور هستیم. هفته گذشته رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت را مامور كرد تا این كار را دنبال كند. سازمان پشتیبانی از مصرف كننده هم در این زمینه مسئولیت دارد. واعظی همینطور در واكنش به برخی گمانه زنی ها در خصوص اینكه آب و برق در بودجه ۹۸ مجانی می شود، اظهار داشت: بودجه ۹۸ توانایی این كه رقم بزرگی به این صورت از آن كم شود را ندارد.

حذف مرحله ای كنكور امسال اجرایی می شود
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری اظهار داشت: سازمان سنجش قبل از زمان ثبت نام كنكور امسال نحوه ورود به دانشگاه ها بدون كنكور بر مبنای سوابق تحصیلی را اعلام می كند. وی در ارتباط با حذف كنكور اظهار داشت: حذف مرحله ای كنكور جزو مصوبات قانونی می باشد كه در شورای سنجش و پذیرش اتفاق افتاده ما در سال های گذشته هم سابقه تحصیلی دانشجویان را به صورت مثبت اعمال می كردیم. با عنایت به اینكه این روش در اجرا نشان می داد حدود ۸۵ درصد قبولی ها بدون تاثیر سابقه می توانند در رشته های مورد نظرشان قبول شوند؛ امسال بخش اعظمی از دانشجویان می توانند بدون كنكور صرفا با عرضه مدارك تحصیلی خود، درخواست دانشگاه و رشته های مورد نظر خویش را بدهند.

قیمت هركیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیك ۱۰ هزار تومان باشد
محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی اعلام نمود كه قیمت هر كیلو گرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیك ۱۰ هزار تومان باشد. وی درباره وضعیت قیمت گذاری شیر خام با اشاره به اینكه با وجود ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای نرخ گذاری شیرخام كماكان قیمت فرآورده های لبنی كاهش نیافته است، اظهار نمود: برپایه مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید هر كیلوگرم شیرخام از دامداران ۲۰۰۰ تومان تعیین و اعلام شده است.

فرهنگیان پیشداوری نكنند تا «رتبه بندی معلمان» تصویب شود
محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در واكنش به انتقادات فرهنگیان برای طرح رتبه بندی آنان، اظهار داشت: من از همكاران می خواهم هرگونه پیشداوری را در این زمینه فعلا متوقف كنند و اینكه دولت این اهمیت را برای فرهنگیان قایل شده كه رتبه بندی را به اجرا درآورد، به نظرم یك آغاز مبارك است. وی در پاسخ به این پرسش كه طرح توزیع شیر در مدارس به كجا رسیده است، اظهار داشت: مهمترین مانع برای اجرای برنامه شیر مدارس نبود اعتبارات لازم برای این كار است. این اعتبارات هنوز تخصیص پیدا نكرده است وگرنه از جهت توافق با شركت ها و كارخانه های تولیدكننده و اجرای برنامه، با مانع دیگری مواجه نیستیم.

ردپای ارتقای وضعیت زنان در بودجه ۹۸
معصومه ابتكار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وضعیت حوزه زنان و خانواده در بودجه سال آینده، اظهار نمود: انشاءالله ردپای خیلی خوبی از سیاست ها و برنامه های در رابطه با ارتقاء و بهبود وضعیت زنان در بودجه سال۹۸ دیده می گردد و یكی از خصوصیت های بودجه سال آینده توجه به این موضوعات برپایه شاخص ها و نگاه های برنامه ایست.

همچنین در جلسه امروز هیات دولت كه به ریاست روحانی برگزار شد، آقایان عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان های البرز، تهران و سمنان، از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.
در ادامه این جلسه هیات وزیران ضمن قرائت رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره بودجه سال ۹۸ كل كشور و تاكید ایشان بر لزوم های این امر، اعضا به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.