حسینی بوشهری: احزاب باید در شبكه های اجتماعی حضور داشته باشند

بهمن: یك عضو مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر این كه «یكی از كاكردهای مهم یك حزب اسلامی حضور در شبكه های اجتماعی است»، اظهار داشت: تمام كشور باید توسط احزاب رصد شود تا بتوانند مسائل كشور را به خوبی درك و بررسی نمایند و از طرف دیگر عملكردهای احزاب باید در مقابل چشم مردم باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله هاشم حسینی بوشهری پگاه امروز (پنجشنبه – ۱۵ آذرماه) طی سخنانی در دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی با بیان این كه «امروز حزب دیگر معنای گذشته خودرا ندارد»، اظهار نمود: در عصر حاضر حزب، سازوكاری است كه در تشكیل قوا و انتخابات نقش آفرین است و می تواند تغییر احداث كند.
ایشان سپس با طرح این پرسش كه در زمان غیبت، ما در مقابل چه كسانی باید مسئولیت پذیر باشیم؟ و مبانی تحزب در اسلام چیست؟ اظهار نمود: ما امروز باید حزب را با مفهوم برون دینی اش بررسی نماییم كه در این زمینه باید گفت درست است كه مبنای حزب، در غرب است ولی ما حزب را بعنوان یك ابزار كار برای رسیدن به هدف اصلی مشاركت دادن مردم و جمع آوری آرا استفاده می نماییم كه در این شرایط وضعیت كاملاً متفاوت میگردد.
وی ادامه داد: چون اسلام از چنان جایگاهی برخوردار می باشد كه می توانیم از حزب در آن، برای بالا بردن مردم برای نیل به اهداف اسلام بهره ببریم پس احزاب را برای نیل به اهداف ناب اسلامی باید بومی سازی نماییم.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این كه «یك حزب می تواند در چهار چوب صحیح دولت را نقد كند»، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منكر مراتب مختلفی دارد كه شامل حق الله، حق شهروندان و حق حكومت میگردد و اسلام باز همه ابعاد را در خود جای می دهد كه نصیحت و امر به معروف و نهی از منكر باز جزئی از آن است پ این خاصیت ها می تواند جایگاه احزاب را به صورت كامل تبیین كند.
وی با تاكید بر این كه «یكی از كاكردهای مهم یك حزب اسلامی حضور در شبكه های اجتماعی است»، اظهار داشت: تمام كشور باید توسط احزاب رصد شود تا بتوانند مسائل كشور را به خوبی درك و بررسی نمایند و از طرف دیگر عملكردهای احزاب باید در مقابل چشم مردم باشد. همین طور احزاب نباید با تغییر دولت ها تضعیف شوند.
وی اظهار نمود: یك حزب در عین حال كه خود باید بینش سیاسی داشته باشد، توانایی روشن ساختن جامعه را هم باید داشته باشد. احزاب نباید موسمی باشند و تنها برای مدت انتخابات تعریف شوند و در نهایت این كه حزب باید رسانه ای باشد چون حزب بدون رسانه همانند سرباز بدون سلاح است.