منصوری: شهرداری ها از نظارت بر عملكردشان ناراحت نشوند

بهمن: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرداری ها از نظارت هایی كه بر اقدامات آنها صورت می گیرد ناراحت نشوند، چون كه هدف از نظارت هایی كه از جانب دستگاه های مختلف صورت می گیرد، پیشگیری از فساد و كمك به پویایی و خدمت رسانی شفاف است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمدرضا منصوری در همایش شهرداران استان مركزی كه به میزبانی شهرداری ساوه برگزار شد، با اشاره به كاهش درآمد شهرداری ها از محل درآمد حاصل از ارزش افزوده در این استان اظهار داشت: در چنین شرایطی باید به گونه ای هزینه كرد كه نیازهای اصلی شهروندان تامین گردد.
وی ادامه داد: افزایش دلار باعث تقویت صادرات شده است و به كالای صادراتی مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی گیرد، از این رو میزان درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده كاهش یافته است.
منصوری بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت هزینه ها در چنین وضعیتی تصریح كرد و اضافه كرد: دستور دریافت قیر مازاد برای شهرداری های ساوه و زرندیه صادر گردیده است، همینطور دریافت اعتبار ملی برای اجرایی شدن طرح مسجد تا مسجد و راه اندازی كمربندی ها در دستور كار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: برای مرمت و بازسازی مسجد جامع ساوه بعنوان قدیمی ترین مسجد استان مركزی اقدامات زیادی صورت گرفته است و امیدواریم با جذب بیشتر اعتبارات ملی از این بنای تاریخی و شاهكار معماری اصیل ایرانی به خوبی صیانت نماییم.
منصوری خواهان توجه خاص مسئولان استان به ساوه و زرندیه و در نظر گرفتن اعتبارات ویژه توسعه ای برای ۹ شهرداری این دو شهرستان شد.
وی با اشاره به اینكه شهردار می تواند پویایی و تحرك را به شهر هدیه كند از این رو شهرداران نقش مهمی در توسعه شهری دارند، اظهار داشت: از طرفی تصمیمات غیركارشناسی و فاقد اصول شهرسازی و فساد در كار صدمه جدی را به شهر وارد خواهد نمود.
منصوری با تاكید بر اینكه شهرداران از اجرای طرح های فاقد اصول كارشناسی شهرسازی اجتناب كنند، اظهار نمود: شهرداری ها در شرایط مالی موجود زیر بار بدهی های سنگین نروند و مدیریت پروژه ها با هزینه كمتر برای افزایش بهره وری بعنوان یك اصل مد نظر آنان باشد.
وی با اشاره به اینكه شهرداران همواره در بوته آزمایش هستند و باید به دور از وسوسه و با تاكید بر سلامت كاری تلاش كنند تا خطاهای كاری از بین برود، اظهار داشت: پاكدستی و سلامت كاری باعث خواهد شد كه فساد در حوزه مدیریت شهری از بین برود.