در واكنش به گزارش رسانه های آمریكایی؛ روسیه: پیشنهاد لغو تحریم به ازای خروج ایران از سوریه كذب است

بهمن: معاون وزارت خارجه روسیه تصریح كرد كه هیچگاه به رژیم صهیونیستی یا آمریكا پیشنهادی در خصوص لغو تحریم های ایران به ازای خروج این كشور از سوریه، داده نشده است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیك، سرگئی ریابكوف معاون وزارت خارجه روسیه گزارش های رسانه های آمریكایی در خصوص درخواست لغو بعضی از تحریم های ایران به ازای خروج این كشور از سوریه را تكذیب نمود.
وی در این باره اظهار داشت: نمی توانم چنین خبری را تایید كنم. شاید موضوعات مشابهی مطرح شده كه البته به جایی هم نرسید اما این ایده ای كه می گویند اصلاً مطرح نشده است. اما در همراهی با همه طرفین دخیل، بررسی می نماییم كه چه كاری می توان در این زمینه انجام داد.
اظهارات ریابكوف واكنشی بود به ادعای رسانه «آكسیوس» در خصوص اینكه روسیه به رژیم صهیونیستی و آمریكا پیشنهاد داده كه به ازای رفع برخی تحریم ها، ایران نیروهای خویش را از سوریه خارج كند.
كرملین هم پیشتر این مورد را تكذیب و تاكید كرده بود كه قصدی برای اظهارنظر درباب محتوای جلسات محرمانه میان روسیه و سران دیگر كشورها ندارد.
در ماه میلادی اكتبر نیز، «سرگئی ورشینین» یكی دیگر از معاونین وزارت خارجه روسیه با رد ادعاهای مشابه، از نیروهای ایرانی برای مبارزه ضد تروریسم در خاك سوریه، قدردانی نمود.