پاكستان سفیر آمریكا را احضار كرد

بهمن: وزارت خارجه پاكستان در اعتراض به اظهارات ترامپ بر ضد این كشور، سفیر آمریكا را احضار كرد.

به گزارش بهمن به نقل از روزنامه پاكستان، وزارت خارجه پاكستان «پال جونز» سفیر آمریكا در اسلام آباد را در اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا، احضار كرد.
اسلام آباد مراتب اعتراض شدید خودرا به سفیر آمریكا اعلام نموده و خواهان تغییر رفتار دولت مردان كاخ سفید شد.
«تهمینه جنجوعه» معاون وزارت خارجه پاكستان ضمن تحویل نامه اعتراض آمیز دولت پاكستان به جونز اظهار داشت: دولت مردان آمریكایی نباید فراموش كنند كه در جریان جنگ با القاعده با تاكید بر همكاری های پاكستان توانستند به پیروزی دست پیدا كنند.
وی اشاره كرد: هیچ كشوری به اندازه ما در نبرد با تروریسم بلا ندیده و مردم آن قربانی افراط گرایی نشده اند.
تهمینه جنجوعه اضافه كرد: رفتار ترامپ موجب دلسردی ما میگردد و تنها مسبب افزایش تنش در روابط دو كشور خواهد شد.
معاون وزیر خارجه پاكستان افزود: در جریان حمله به محل زندگی «اسامه بن لادن» باز این سازمان های اطلاعاتی پاكستان بودند كه اخبار مورد نیاز را در اختیار نیروهای آمریكایی قرار دادند.
وی گفت: آمریكا زمانی كه به كمك های ما احتیاج داشته است بارها همكاری اسلام آباد در نبرد با تروریسم را ستوده است ولی اینك شاهد رفتار دو گانه مسئولین كاخ سفید هستیم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا روز گذشته در پیامی توئیتری اعلام نمود: ما می بایست اسامه بن لادن (سركرده شبكه القاعده) را خیلی پیشتر می گرفتیم. رئیس جمهوری كلینتون از شكار این هدف بازماند. ما میلیاردها دلار به پاكستان پول دادیم ولی آنها به ما نگفتند كه بن لادن در آن كشور زندگی می كرد.
اسامه بن لادن در ماه می سال ۲۰۱۱ در جریان عملیات نیروهای ویژه امریكایی در پاكستان كشته شد. مقامات پاكستان پیشتر تصریح كرده بود كه از وجود سركرده القاعده در پاكستان آگاهی نداشته اند.
این درحالیست كه سپس روی كار آمدن ترامپ، روابط آمریكا با پاكستان به صورت كم سابقه ای به تیرگی گراییده است.