امیر سیاری در گفت وگو با ایسنا: تحریم تاثیری بر نیروهای مسلح ایران ندارد

بهمن: معاون هماهنگ كننده ارتش تصریح كرد: تحریم های آمریكا هیچ تاثیری بر نیروهای مسلح و ارتش كشورمان نخواهد داشت.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت وگو با ایسنا، درباره تاثیر تحریم های آمریكا بر نیروهای مسلح كشورمان اظهار نمود: تا كنون تحریم ها هیچ گونه اثری بر نیروهای مسلح نداشته است. نیروهای مسلح ما از پیش از ۲۲ بهمن ۵۷ تحریم بودند اما نتیجه این تحریم ها این است كه ما امروز بهترین تجهیزات را در حوزه زمینی، هوایی، دریایی، پدافندی و موشكی داریم و این موفقیت به لطف خدا، همت جوانان و دست اندركاران به دست آمده است.

وی تصریح كرد: نیروهای مسلح ما به حدی از پیشرفت رسیده اند كه تحریم بر آنها هیچ اثری ندارد و ما به خوبی تحریم ها را پشت سر می گذاریم.

وی افزود: وظیفه نیروهای مسلح و ارتش دفاع از حدود و ثغور كشور و تامین استقلال كشور است. این ماموریت با پشتیبانی همه جانبه ملت در ۴۰ سال قبل به خوبی انجام شده است و الان امنیت در حد كمال در كشور ما وجود دارد.

امیر سیاری با اشاره به اینكه حتی پیشرفته ترین كشورها هم در بعضی مقاطع مورد هجوم تروریستی قرار می گیرند خاطرنشان كرد: در صورتی كه اطراف كشور ما مدام اقدامات تروریستی انجام می گردد اما امنیت كشور ما در حد كمال است.

وی در پاسخ به این پرسش كه نیروی دریایی چه نقشی در پشتیبانی از نفتكش ها و كشتی های تجاری كشورمان در دوره جدید تحریم ها دارد بیان كرد: وظیفه نیروی دریایی استخراج یا فروش نفت نیست بلكه ما وظیفه حفاظت از كشتی های تجاری و نفتكش را بر عهده داریم. از سال ۸۷ كه بحث دزدی دریایی در خلیج عدن صورت گرفت نیروی دریایی از كشتی های تجاری و نفتكش كشورمان محافظت كرده و تا امروز حتی یك كشتی هم به سرقت نرفته است. این نشان دهنده اقتدار نیروی دریایی است.