معاون رییس جمهور: دولت موافق گرانی بلیت هواپیما نیست، سفر عربستانی ها به ایران افزایش یافته است

بهمن: ‎معاون رییس جمهور اظهار داشت: وزیر راه از گرانی بلیت هواپیما نگران است، چون دولت موافق گرانی بلیت هواپیما نیست. دوستان تلاش می كنند تا هزینه بلیت هواپیما به حالت قبل برگردد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان درباره گرانی هزینه سفرهای داخلی مثل كیش كه سفر به آن گران تر از تركیه تمام می شود، اظهار نمود: ما سعی كردیم بسته های ارزان سفر را تهیه نماییم، اما واقعیت این است كه ابزارهای مستقیم ما كم است و در خیلی از مواقع نیاز داریم خیلی از دستگاه ها با ما همكاری كنند.
‎رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كه یك برنامه تلویزیونی سخن می گفت، از تلاش دولت برای برگشت هزینه بلیت هواپیما به وضعیت قبل اطلاع داد و اضافه كرد: با معاون اول رییس جمهور مكاتبه داشتیم و وزیر راه هم از گرانی بلیت هواپیما نگران است، چونكه دولت موافق گرانی بلیت هواپیما نیست. دوستان تلاش می كنند تا هزینه بلیت هواپیما به حالت قبل برگردد.
‎او در پاسخ به این پرسش كه اگر دولت موافق گرانی بلیت هواپیما نیست، چرا نظارت بیشتری نمی كند، اظهار نمود: این مسأله چند وجهی است مثلاً در گذشته فعالان این عرصه در حوزه هواپیمایی ارز دولتی می گرفتند ولی حالا نمی گیرند.
به قول مونسان، بیشترین جمعیت توریستهایی كه به ایران سفر می كنند از كشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، تركیه، ارمنستان و عربستان بوده اند.
وی بیان كرد: آمار عربستانی هایی كه بعد از واقعه سفارت، تعدادشان در ایران به شدت كاهش یافته بود در ماه های اخیر با رشد همراه شده است. در واقع سفر مردم كشورهای منطقه به ایران رشد قابل ملاحظه ای داشت.
‎مونسان به تأثیر اقتصادی ورود توریستهای خارجی به كشور اشاره نمود و با بیان این كه ورود هر توریست به اندازه صادرات ۳۰ بشكه نفت برای كشور درآمد دارد، اظهار داشت: ما گردشگران سلامت داریم كه حدود ۲۵۰۰ دلار و توریست زیارتی داریم كه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای كشور درآمدزایی دارند، متوسط درآمد ورود هر توریست حدود ۱۵۰۰ دلار است، اگر هر بشكه نفت را ۵۰ دلار در نظر بگیریم، ورود هر توریست برابر با صادرات ۳۰ بشكه نفت می باشد.