احتمال دیدار روسای جمهور آمریكا و چین در آرژانتین

بهمن: منابع آمریكایی از احتمال دیدار روسای جمهور چین و آمریكا در جریان اجلاس جی ۲۰ اطلاع داده اند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، لری كادلو، مشاور و سخنگوی اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در گفتگو با فاكس نیوز اطلاع داد كه به احتمال زیادی روسای جمهور آمریكا و چین در جریان اجلاس جهانی جی ۲۰ كه مقرر است در ۳۰ نوامبر( ۹ آذر) در بوینس آیرس، پایتخت كشور آرژانتین برگزار شود، دیداری دوجانبه خواهند داشت.
كادلو در عین حال در پاسخ به پرسشی در ارتباط با احتمال دستیابی آمریكا و چین به یك توافق تجاری، این مورد را غیرمحتمل عنوان نمود.
اعضای گروه ۲۰ یا گروه بیست اقتصاد بزرگ، متشكل از بیست كشور قدرتمند اقتصادی دنیاست كه در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهانی را در اختیار دارند.
اجلاس های جی ۲۰ در سال ۲۰۱۸ همچون اجلاس اخیر در تیرماه كه با حضور وزاری اقتصادی كشورهای عضو در آرژانتین برگزار شد، همواره تحت الشعاع اختلافات و جنگ تجاری آمریكا و چین بوده است و انتظار می رود حال اجلاس سران و رهبران این كشورها هم تا كمتر از دو ماه دیگر همچنان صحنه منازعات لفظی مقامات پكن و واشنگتن باشد.
با اینكه خیلی از كشورهای عضو گروه ۲۰ از تعرفه های گمركی زیاد وضع شده در آمریكا توسط ترامپ صدمه دیده اند، اما تا كنون هیچ موضع هماهنگی از جانب این كشورها درباره اقدامات مشترك در برابر آمریكا اتخاذ نشده است.