خشم آمریكا از بازگرداندن سفارت پاراگوئه به تل آویو؛ هیلی: پاراگوئه به مسیر بحران در سوریه و ونزوئلا گام برداشته است

بهمن: نماینده آمریكا در سازمان ملل در واكنش به تصمیم پاراگوئه در خصوص بازگرداندن سفارت این كشور از قدس شریف به تل آویو اخطار داد: پاراگوئه به مسیر بحران در سوریه و ونزوئلا گام برداشته است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیك، نیكی هیلی نماینده آمریكا در سازمان ملل در واكنش به اعلام وزیر خارجه پاراگوئه در خصوص بازگرداندن سفارت این كشور از قدس شریف به تل آویو در سخنانی اخطار داد: نیكاراگوئه با این مبادرت به مسیری قدم گذاشته است كه به بحران نظامی در سوریه و تنش های سیاسی در ونزوئلا منتهی شد.
نماینده آمریكا در سازمان ملل كه بهانه لازم جهت استفاده ابزاری از مفاهیمی چون حقوق بشر را برای خود مهیا دید، از سركوب اعتراضات در این كشور هم سخن گفت.
این درحالی است كه بعد از اعلام وزیر خارجه پاراگوئه در خصوص اینكه سفارت این كشور را از قدس شریف به تل آویو باز می گرداند، رژیم صهیونیستی هم سفیر خویش را از «آسونسیون» (Asunción) فراخواند.
وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس در اطلاعیه ای اعلام نمود كه سفیر خویش را از پاراگوئه فراخوانده و همه بخش های سفارتش در آسونسیون را هم بسته است.
«الادیو لویزاگا» (Eladio Loizaga) وزیر خارجه پاراگوئه روز گذشته در این خصوص اعلام نمود: پاراگوئه سفارت خود در اسرائیل را از اورشلیم (قدس) به تل آویو بازخواهد گرداند.
لازم به ذكر است، مجمع عمومی سازمان ملل ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، پیش نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را ضد اقدام یكجانبه ترامپ به تصویب رساند.
كشورهای مخالف با این قطعنامه، آمریكا، گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میكرونزی، نائورو، پالائو، توگو و رژیم صهیونیستی بودند.
گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا هم ۶ دسامبر سال قبل میلادی (۱۵ آذر ۹۶) اعلام نموده بود كه می خواهد سفارت آمریكا را به بیت المقدس منتقل كند و آن را بعنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی معرفی نماید.