آمریكا آماده حمله به تاسیسات هسته‎ای ایران است؟!

بهمن: یك رسانه استرالیایی با استناد به گفته‎های مقامات دولت كانبرا و در جهت همدستی با واشنگتن برای تشویش اذهان عمومی، مدعی آمادگی آمریكا برای حمله به تاسیسات هسته‎ای ایران شد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «ای بی سی نیوز» در مطلبی به نقل از منابع بلندپایه دولت كانبرا ادعا نمود آمریكا آماده بمباران تاسیسات هسته‎ای ایران است و در این راه از حمایت اطلاعاتی استرالیا برخوردار خواهد بود.
گفتنی است منابع وابسته به دولت كانبرا برای آنكه ادعای خویش را هراس آورتر جلوه دهند، تاریخ این حمله احتمالی را ماه آینده عنوان كردند!
البته برخی می‎گویند همكاری اطلاعاتی هیچگاه به معنای مشاركت در نبرد و كمك به تعیین اهداف تلقی نمی‏شود.
این درحالی است كه مالكوم ترنبول نخست‎وزیر استرالیا می‎گوید هیچ دلیلی وجود ندارد كه گمان نماییم آمریكا آماده تقابل با ایران است و درمورد چنین سناریویی با وی یا هیچ یك از وزرای خارجه یا دفاع استرالیا مشورت نشده است.
از سوی دیگر، گفته می‎شود كانادا و نیوزلند هم هیچ تمایلی به ایفای نقش در این سناریوی تخیلی ندارند حال آنكه به اذعان خیلی از كارشناسان، با عنایت به اوضاع ملتهب خاورمیانه، توسل به چنین اقدامات نسنجیده‎ای عواقب جبران‎ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
هیچ معلوم نیست ای‎بی ‏سی نیوز با استناد به اظهارات چه منابعی داستان حمله آمریكا به تاسیسات هسته‎ای ایران را مطرح كرده، اما آنچه مسلم است دركنار كارزار اعمال فشار اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا و كارزار تبلیغاتی مایك پمپئو وزیر خارجه این كشور، ظاهراً مشوش كردن افكار عمومی ایران در اولویت برخی رسانه‎های بیگانه قرار گرفته تا حق اتحاد با واشنگتن ادا شود!
این درحالی است كه سرلشكر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن، روز گذشته پنجشنبه در واكنش به گزافه گویی‎های ترامپ اظهار داشت: بدانید هیچ شبی نیست كه ما نخوابیم و به شما فكر نكنیم. ما در آنجایی كه فكر نمی كنید، نزدیك شما هستیم و در هركجا كه تصور نمی كنید، در كنار شما هستیم.
وی خطاب به ترامپ افزود: ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم و حوادث سختی را پشت سر گذاشته ایم؛ بیا كه ما منتظریم و مرد این میدان برای شما ما هستیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه كرد: این جنگ را شما شروع می كنید اما پایانش را ما ترسیم می نماییم ازاین رو نباید به رئیس جمهور و ملت ما توهین كنی و باید بدانی چه می گویی.
گفتنی است چندی قبل ترامپ در توییتی تهدیدآمیز خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، مدعی شد: در صورت تهدید مجدد آمریكا، ایران شاهد عواقبی خواهد بود كه تاریخ قبل از این كمتر به خود دیده است!
این توییت ترامپ واكنشی بود به اظهارات روحانی كه اظهار داشته بود: آمریكا با تهدید به جلوگیری از صادرات نفت ایران، با دُم شیر بازی نكند.