عارف: مهم ترین مسئله در آموزش و پرورش كیفیت آموزش و ارتقای جایگاه معلمان است

بهمن: رئیس كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشكلاتی همچون موارد سخت افزاری در مدارس وجود دارد و از نظر ساخت و ایمنی با نگرانی روبرو هستیم به صورتی كه ۲۰ تا ۲۵ درصد كلاس ها ایمنی لازم را ندارند.
محمدرضا عارف در حاشیه سفر اعضا كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در مورد راهكارهای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی كشور، با اشاره به اینكه قبل از این تجربه بحران در كشور را داشتیم، اظهار نمود: باید با امید و هم بستگی میان نهادهای مختلف از این بحران ها عبور نماییم كه مطمئنا با اراده و عزمی كه در كشور وجود دارد و حمایتی كه رهبر معظم انقلاب با تولید هم بستگی و انسجام ملی در سطح سران قوا داشتند، امید است مسائل حل شوند.
وی در مورد مانع تراشی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها، اضافه كرد: با وجود فضای همدلی و هم بستگی موجود، بطور قطع مسئله را پیگیری می نماییم تا این مورد هم به سامان برسد.
عارف با اشاره به اینكه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند مهمی است، خاطرنشان كرد: بطور قطع باید مبنای حركت، نهادهای اصلی به خصوص وزارت آموزش و پرورش باشد و گزارشاتی كه این وزارتخانه می دهد نشان دهنده حركت در راه سند است و انتظار این است كه جدی تر و مصمم تر در مورد اجرای سند كه سندی بسیار مترقی و شفاف است گام بردارند.
وی افزود: در این مسیر این وزارتخانه نیاز به همكاری نهادهای مختلف همچون مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد كه به صورت قطع هر دو نهاد كمك لازم را خواهند كرد.
عارف تصریح كرد: مهم ترین مسئله در آموزش و پرورش كیفیت آموزش و ارتقای جایگاه معلمان است كه امید است این موارد حل شود.
رییس فراكسیون امید اظهار داشت: مشكلات دیگری همچون موارد سخت افزاری در مدارس وجود دارد كه از نظر ساخت و ایمنی با نگرانی روبرو هستیم به صورتی كه ۲۰ تا ۲۵ درصد كلاس ها ایمنی لازم را ندارند.
وی تصریح كرد: ایمنی مدارس در مجلس دنبال می گردد و امید است بتوان طی چند سال آینده به سامان برسانیم.