تسلیم پیام روحانی به رئیس جمهور اوگاندا

بهمن: مرتضی سرمدی پیام رییس جمهور كشورمان را به رییس جمهور اوگاندا تسلیم كرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، موسونی، قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور كه به منظور تسلیم پیام كتبی حسن روحانی به اوگاندا سفر كرد، ضمن دیدار با ژنرال یوری كاتوگا موسونی رئیس جمهور اوگاندا، پیام رئیس جمهوری كشورمان را تقدیم وی كرد و با این مقام عالی رتبه اوگاندایی در مورد آخرین تحولات در زمینه برجام و روابط دو كشور گفت وگو و رایزنی كرد.
در این دیدار موسونی با تاكید بر اینكه ما از ابتدا از برجام استقبال و حمایت كرده ایم، اضافه كرد: به صورت دقیق و جزئی تحولات مربوط به برجام را دنبال كرده و در جریان آن هستم و امیدوارم تلاش طرف های مختلف برای حفظ آن موفق باشد. رئیس جمهور اوگاندا ضمن غیرقابل قبول خواندن سیاستها و اقدامات یكجانبه گرایانه آمریكا، بر ضرورت تلاش جمعی همه كشورهای مستقل بخصوص كشورهای قدرتمند برای تقویت چند جانبه گرایی تصریح كرد.
او همینطور ضمن ابلاغ سلام متقابل به همتای ایرانی خود، آمادگی و اراده كشورش را برای گسترش همكاری های فیمابین در همه زمینه ها اعلام نمود.

مرتضی سرمدی هم ضمن تشریح اقدامات یكجانبه گرایانه آمریكا و تهدیدات این سیاست مخرب، برای صلح و امنیت جهانی، خواهان موضع واحد و یكپارچه كشورهای مستقل در مقابل این قبیل سیاستها و اقدامات غیر منطقی گردید.

در این دیدار كه با حضور سام كوتسا وزیر خارجه اوگاندا انجام شد نماینده ویژه رئیس جمهوری كشورمان، اقدامات ترامپ بخصوص خروج یكجانبه و تعهد شكنانه از برجام را در تناقض آشكار با تعهدات بین المللی آمریكا دانست و ابراز امیدواری كرد كه دیگر طرف های برجام با عرضه بسته پیشنهادی كامل و جامع، بتوانند در میدان عمل اطمینان لازم را به ایران جهت مفید بودن برجام و بهره مندی از مزایای اقتصادی پیش بینی شده در آن بدهند.