واشنگتن فری بیكن خبر داد تلاش آمریكا برای ممانعت از انتقال پول از آلمان به ایران

بهمن: پایگاه خبری واشنگتن فری بیكن گزارش داد: دولت آمریكا در تلاش است مقامات آلمانی را قانع كند كه مانع از اجرای درخواست ایران برای انتقال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از دارایی های این كشور به تهران شوند.
به گزارش بهمن به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیكن مقامات دولت ترامپ تلاش می كنند كه مانع از انتقال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از دارای هایی های ایران از حساب بانكی متعلق به این كشور در شهر هامبورگ آلمان شوند.

دولت ترامپ هم اكنون به سختی تلاش می كند كه دولت آلمان را قانع كند مانع از انتقال این پول شود. روز دوشنبه گزارشی در خصوص این منتشر گردید كه ایران به دنبال بازگرداندن حدود ۳۰۰میلیون یورو از دارایی های خود از یك حساب در بانك تجارت ایران – اروپا مستقر در هامبورگ است. ایران بخصوص در تلاش است این پول خویش را قبل از وضع مجدد تحریم های واشنگتن ضد تهران به كشورش بازگرداند.

روزنامه بیلد آلمان ضمن انتشار این خبر نوشت: دولت ایران اعلام نموده است كه این پول را برای تامین ارز سفرهای خارجی شهروندان خود نیاز دارد كه به علت تحریم های آمریكا نمی توانند در خارج از كشور از كارت های اعتباری شان استفاده كنند.

مقامات ایرانی هفته ها است كه می گویند در حال انجام گفت وگوهای دیپلماتیك با بعضی از كشورهای اروپایی برای مقابله با تحریم های واشنگتن ضد تهران هستند و انتشار خبر تلاش ایران برای بازگرداندن پول خود از آلمان به تهران باعث افزاش تنش ها میان آمریكا و آلمان به علت تلاش های برلین برای كمك به ایران برای برخورداری از كاهش تحریم ها شده است. دولت ترامپ به سختی تلاش دارد متحدان اروپایی خویش را به خروج از ایران و توقف تجارت با این كشور قانع كند.

ریچارد گرنل، سفیر آمریكا در آلمان به واشنگتن فری بیكن اظهار داشت كه وی و دیگر مقامات ارشد در دولت ترامپ در حال اعمال فشار بر دولت آلمان هستند تا مانع از انتقال پول ایران شوند. وی اظهار داشت: ما در حال ترغیب دولت آلمان در بالاترین سطح هستیم تا این كشور مداخله كند و اجازه انتقال این پول را ندهد.

مقامات در وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریكا مدعی اند كسانی كه برای تسهیل انتقال پول به تهران تلاش می كنند حامی گروه های تروریستی هستند.

این مقامات اظهارات گرنل و دیگران درباره تلاش آمریكا برای ممانعت از انتقال پول ایران به داخل این كشور را تاییده كرده اند.

یك مقام وزارت امور خارجه آمریكا اظهار داشت: ما در بالاترین سطوح در حال رایزنی با دولت آلمان هستیم تا از واقعیات این مسئله آگاه شویم و واضح است كه از تلاش آلمان برای تحقیق در باره هدف از این اتقال پول حمایت می نماییم. ما این مسئله را از نزدیك دنبال می نماییم تا اطمینان یابیم كه نگرانی هایمان درباره محل هزینه این میزان زیاد پول رفع خواهد شد.

به گزارش واشنگتن فری بیكن، تلاش های دولت آمریكا برای ممانعت از انتقال پول ایران به داخل كشورش مورد حمایت قانونگذارانی است كه مخالف توافق هسته ای با ایران بودند و به صورت همزمان برای متقاعد كردن دولت آلمان برا ی عدم انتقال این پول تلاش می كنند.