دعوت رئیس جمهور مكزیك از دونالد ترامپ جهت شركت در مراسم تحلیف

بهمن: رئیس جمهور جدید و چپ گرای مكزیك اعلام نمود كه از همتای آمریكایی خود دعوت می كند تا در مراسم تحلیف و ادای سوگند ریاست جمهوری مكزیك شركت نماید.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور جدید و چپ گرای مكزیك روز پنج شنبه اعلام نمود كه از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریكا جهت شركت در مراسم تحلیف خود- كه مقرر است روز یكم دسامبر برگزار شود- دعوت خواهد نمود.
این دعوت از جانب یك رهبر چپ گرا احتمالاً نشاندهنده یك چرخش در سیاست مكزیك نسبت به دولت ونزوئلا است.
لوپز اوبرادور كه روز یكشنبه در انتخابات ریاست جمهوری مكزیك به پیروزی رسید، تصریح كرد كه از ترامپ و «جاستین ترودو» نخست وزیر كانادا و سران سایر كشورها برای حضور در مراسم تحلیف و ادای سوگند خود دعوت خواهد نمود.
رئیس جمهور جدید مكزیك در پاسخ به پرسشی در مورد رویكرد دولت وی در قبال دولت سوسیالیست ونزوئلا اظهار داشت كه او یك سیاست «عدم مداخله» را در پیش خواهد گرفت.
گفتنی است كه ترامپ و لوپز اوبرادور، شهردار سابق مكزیكو سیتی، روز دوشنبه پیرامون مهاجرت و پیمان تجارت آزاد آمریكای شمالی (نفتا) تلفنی گفتگو كردند.
این در حالی است كه روابط میان این دو كشور همسایه در قاره آمریكا، به علت انتقادات پیوسته ترامپ از مكزیك از حساسیت بالایی برخوردار می باشد.
لوپز اوبرادور ۶۴ ساله در یك كنفرانس مطبوعاتی تصریح كرد كه «مارسلو ابرارد»، یكی دیگر از شهرداران سابق مكزیكوسیتی را به سمت وزیر خارجه جدید این كشور منصوب نمود.